Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/34542
Nhan đề: | Attitudes, Beliefs, Motivation and Identity in Mathematics Education: An Overview of the Field and Future Directions |
Tác giả: | Markku S. Hannula Pietro Di Martino Marilena Pantziara |
Từ khoá: | Social Behavior Individual Factors Engagement Structures Social Norms |
Năm xuất bản: | 2016 |
Nhà xuất bản: | Springer |
Tóm tắt: | The first dimension identifies three broad categories of affect: motivation, emotions, and beliefs. The book contains one chapter on motivation, including discussions on how emotions and beliefs relate to motivation. There are two chapters that focus on beliefs and a chapter on attitude which cross-cuts through all these categories. The second dimension covers a rapidly fluctuating state to a more stable trait. All chapters in the book focus on trait-type affect and the chapter on motivation discusses both these dimensions. The third dimension regards the three main levels of theorizing: physiological (embodied), psychological (individual) and social. All chapters reflect that mathematics-related affect has mainly been studied using psychological theories. |
Mô tả: | vii, 35 p. : ill ; https://doi.org/10.1007/978-3-319-32811-9 CC BY |
Định danh: | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/34542 |
ISBN: | 978-3-319-32811-9 |
Bộ sưu tập: | Tâm lý học_TLNM_SACH |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
SA11269_1_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Front matter.pdf | Front matter | 286.3 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về |
SA11269_2_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Contents.pdf | Contents | 134.05 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về |
SA11269_3_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Chapter 1.pdf | Attitudes, Beliefs, Motivation, and Identity in Mathematics Education | 448.98 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.