Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/34542
Nhan đề: Attitudes, Beliefs, Motivation and Identity in Mathematics Education: An Overview of the Field and Future Directions
Tác giả: Markku S. Hannula
Pietro Di Martino
Marilena Pantziara
Từ khoá: Social Behavior
Individual Factors
Engagement Structures
Social Norms
Năm xuất bản: 2016
Nhà xuất bản: Springer
Tóm tắt: The first dimension identifies three broad categories of affect: motivation, emotions, and beliefs. The book contains one chapter on motivation, including discussions on how emotions and beliefs relate to motivation. There are two chapters that focus on beliefs and a chapter on attitude which cross-cuts through all these categories. The second dimension covers a rapidly fluctuating state to a more stable trait. All chapters in the book focus on trait-type affect and the chapter on motivation discusses both these dimensions. The third dimension regards the three main levels of theorizing: physiological (embodied), psychological (individual) and social. All chapters reflect that mathematics-related affect has mainly been studied using psychological theories.
Mô tả: vii, 35 p. : ill ; https://doi.org/10.1007/978-3-319-32811-9 CC BY
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/34542
ISBN: 978-3-319-32811-9
Bộ sưu tập: Tâm lý học_TLNM_SACH

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA11269_1_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Front matter.pdfFront matter286.3 kBAdobe PDFXem/Tải về
SA11269_2_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Contents.pdfContents134.05 kBAdobe PDFXem/Tải về
SA11269_3_AttitudesBeliefsMotivationAndI_Chapter 1.pdfAttitudes, Beliefs, Motivation, and Identity in Mathematics Education448.98 kBAdobe PDFXem/Tải về


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.