Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21425
Nhan đề: Effects of haptic cues on consumers’ online hotel booking decisions: The mediating role of mental imagery
Tác giả: Lv, Xingyang
Li, Huifan
Xia, Lan
Từ khoá: Haptic cue
Mental simulation
Mental imagery
Tactile experience
Online reviews
Hospitality industry
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: This study proposes that haptic cues (in online reviews, companies’ descriptive information provided) significantly influence consumers’ willingness to book hotel rooms online. Four studies examining the effect of haptic cues and using both primary and secondary data produced consistent results. We identified mental imagery as the underlying mechanism. In addition, the effect of haptic cues is moderated by the match between type of traveler and type of mental simulation. Haptic cues with outcome (process) simulation are more effective when matched with business (leisure) travelers who are performance (process) oriented. Implications for practice are discussed.
Mô tả: Tourism Management 77 (2020) 104025
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21425
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2018_Effects of haptic cues on consumers.pdf
  Giới hạn truy cập
Effects of haptic cues on consumers’ online hotel booking decisions: The mediating role of mental imagery1.41 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.