Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/16366
Nhan đề: Beard’s SPQR. A History of Ancient Rome as Background Reading in Classical Latin Courses. A Teaching Proposal
Tác giả: Beneyto, Tamara Lobato
Từ khoá: Teaching Proposal
Classical Latin
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Cambridge Univeristy Press
Tóm tắt: Contextual or background knowledge performs an important function in second language learning and reading comprehension, as a number of theoretical and empirical studies have shown (see, for instance, P. L. Carrell, 1983, 1982).1 To the extent that Ancient Greek and Latin are verbal codes too, they constitute no exception to the aforementioned principle. Indeed, contextual knowledge is particularly relevant to reading comprehension in Classical Languages, given the time, material, and cultural gap between their original context of use during antiquity, on the one hand, and the context of the contemporary learners of these languages, on the other. Addressing and integrating this type of knowledge into Classical Latin courses is, therefore, expected to aid student comprehension of both original and adapted classical texts.
Mô tả: The Journal of Classics Teaching (JCT): 04 December 2019, pp. 25-29
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/16366
ISSN: 2058-6310
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1016_TCCN_Beard’s SPQR..pdf
  Giới hạn truy cập
360.36 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.