Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/16366
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorBeneyto, Tamara Lobato-
dc.date.accessioned2020-04-09T02:45:01Z-
dc.date.available2020-04-09T02:45:01Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2058-6310-
dc.identifier.otherBBKH981-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/16366-
dc.descriptionThe Journal of Classics Teaching (JCT): 04 December 2019, pp. 25-29vi
dc.description.abstractContextual or background knowledge performs an important function in second language learning and reading comprehension, as a number of theoretical and empirical studies have shown (see, for instance, P. L. Carrell, 1983, 1982).1 To the extent that Ancient Greek and Latin are verbal codes too, they constitute no exception to the aforementioned principle. Indeed, contextual knowledge is particularly relevant to reading comprehension in Classical Languages, given the time, material, and cultural gap between their original context of use during antiquity, on the one hand, and the context of the contemporary learners of these languages, on the other. Addressing and integrating this type of knowledge into Classical Latin courses is, therefore, expected to aid student comprehension of both original and adapted classical texts.vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherCambridge Univeristy Pressvi
dc.subjectTeaching Proposalvi
dc.subjectClassical Latinvi
dc.titleBeard’s SPQR. A History of Ancient Rome as Background Reading in Classical Latin Courses. A Teaching Proposalvi
dc.typeOthervi
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1016_TCCN_Beard’s SPQR..pdf
  Giới hạn truy cập
360.36 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.