Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33448
Nhan đề: Global Perspectives on Recognising Non-formal and Informal Learning: Why Recognition Matters
Tác giả: Madhu Singh
Từ khoá: Accreditation of Informal Learning
National Qualifications Frameworks
Work-related Learning
Vocational Education
Năm xuất bản: 2015
Nhà xuất bản: Springer
Tóm tắt: "This book deals with the relevance of recognition and validation of non-formal and informal learning in education and training, the workplace and society. In an increasing number of countries, it is at the top of the policy and research agenda ranking among the possible ways to redress the glaring lack of relevant academic and vocational qualifications and to promote the development of competences and certification procedures which recognise different types of learning, including formal, non-formal and informal learning. The aim of the book is therefore to present and share experience, expertise and lessons in such a way that enables its effective and immediate use across the full spectrum of country contexts, whether in the developing or developed world. It examines the importance of meeting institutional and political requirements that give genuine value to the recognition of non-formal and informal learning; it shows why recognition is important and clarifies its usefulness and the role it serves in education, working life and voluntary work; it emphasises the importance of the coordination, interests, motivations, trust and acceptance by all stakeholders. The volume is also premised on an understanding of a learning society, in which all social and cultural groups, irrespective of gender, race, social class, ethnicity, mental health difficulties are entitled to quality learning throughout their lives. Overall the thrust is to see the importance of recognising non-formal and informal learning as part of the larger movement for re-directing education and training for change. This change is one that builds on an equitable society and economy and on sustainable development principles and values such as respect for others, respect for difference and diversity, exploration and dialogue."
Mô tả: xix, 220 p. : ill ; https://doi.org/10.1007/978-3-319-15278-3 CC BY-NC
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33448
ISBN: 978-3-319-15278-3
Bộ sưu tập: Xã hội học_TLNM_SACH

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA10349_1_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Cover.pdf
  Giới hạn truy cập
Cover310.69 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_2_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Front matter.pdf
  Giới hạn truy cập
Front matter74.52 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_3_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Contents.pdf
  Giới hạn truy cập
Contents97.51 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_4_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Acronyms.pdf
  Giới hạn truy cập
Acronyms55 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_5_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 1.pdf
  Giới hạn truy cập
Introduction176.39 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_6_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 2.pdf
  Giới hạn truy cập
Key Concepts, Definitions and Assumptions291.81 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_7_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 3.pdf
  Giới hạn truy cập
Policy and Legislative Environment172.25 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_8_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 4.pdf
  Giới hạn truy cập
RVA’s Role in Education,Working Life and Society249.33 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_9_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 5.pdf
  Giới hạn truy cập
Coordination and Stakeholder Interests and Motives158.49 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_10_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 6.pdf
  Giới hạn truy cập
Features of Best Practice from Country Examples455.66 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_11_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Chapter 7.pdf
  Giới hạn truy cập
Sharing Learning: Cross-Country Observations307.92 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_12_GlobalPerspectivesOnRecognisin_References.pdf
  Giới hạn truy cập
References223.98 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA10349_13_GlobalPerspectivesOnRecognisin_Index.pdf
  Giới hạn truy cập
Index91.68 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.