Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33318
Nhan đề: Destination Risk Perception, Image and Satisfaction: The Moderating Effects of Public Opinion Climate of Risk
Tác giả: Xie, Chaowu
Huang, Qian
Lin, Zhibin
Chen, Yanying
Từ khoá: Tourist risk perception
Public opinion climate
Social environment
Tourist satisfaction
Destination image
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Journal of Hospitality and Tourism Management 44 (2020) 122–130
Tóm tắt: There is scant knowledge about how public opinion climate of risk influences tourist behavior in times of a safety crisis at the destination. In this study, we examined the potential moderation effect of public opinion climate on the relationships between tourist risk perception, destination image, and tourist satisfaction. We further distinguished tourist pre-travel and post-travel risk perceptions and proposed a path model linking pre-travel risk's effect on tourist satisfaction with post-travel risk perception and destination image as the serial multiple mediators. Data were collected from an on-site survey of tourists who visited China's Xinjiang area. The results indicate public opinion climate has a significant moderation effect above and beyond the effects of both pretravel and post-travel risk perceptions on destination image and tourist satisfaction.
Mô tả: 9p.; 616kb
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33318
ISSN: 1447-6770
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2618_Destination risk perception, image and satisfaction.pdf
  Giới hạn truy cập
Destination Risk Perception, Image and Satisfaction: The Moderating Effects of Public Opinion Climate of Risk615.25 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.