Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/28650
Nhan đề: Unsettling Responsibility in Science Education: Indigenous Science, Deconstruction, and the Multicultural Science Education Debate
Tác giả: Higgins, Marc
Từ khoá: Post-Colonial Studies
Indigenization
Cartesianism
Pedagogy
Năm xuất bản: 2021
Nhà xuất bản: Palgrave Macmillan
Tóm tắt: This open access book engages with the response-ability of science education to Indigenous ways-of-living-with-Nature. Higgins deconstructs the ways in which the structures of science education—its concepts, categories, policies, and practices—contribute to the exclusion (or problematic inclusion) of Indigenous science while also shaping its ability respond. Herein, he undertakes an unsettling homework to address the ways in which settler colonial logics linger and lurk within sedimented and stratified knowledge-practices, turning the gaze back onto science education. This homework critically inhabits culture, theory, ontology, and history as they relate to the multicultural science education debate, a central curricular location that acts as both a potential entry point and problematic gatekeeping device, in order to (re)open the space of responsiveness towards Indigenous ways-of-knowing-in-being.
Mô tả: xxxvi, 350 p. : ill ; DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-61299-3 CC BY
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/28650
ISBN: 9783030612993
Bộ sưu tập: Ngôn ngữ Anh_TLNM_SACH

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA8800_2021_Book_UnsettlingResponsibilityInScie.pdf
  Giới hạn truy cập
Unsettling Responsibility in Science Education: Indigenous Science, Deconstruction, and the Multicultural Science Education Debate4.32 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.