Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/24768
Nhan đề: Proxy Advisory Firms: The Economics of Selling Information to Voters
Tác giả: Malenko, Andrey
Malenko, Nadya
Từ khoá: Advisory Firms
Voters,Shareholders
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: American Finance Association
Tóm tắt: "We analyze how proxy advisors, which sell voting recommendations to shareholders, affect corporate decision-making. If the quality of the advisor’s information is low, there is overreliance on its recommendations and insufficient private information production. In contrast, if the advisor’s information is precise, it may be underused because the advisor rations its recommendations to maximize profits. Overall, the advisor’s presence leads to more informative voting only if its information is sufficiently precise. We evaluate several proposals on regulating proxy advisors and show that some suggested policies, such as reducing proxy advisors’ market power or decreasing litigation pressure, can have negative effects."
Mô tả: 50 tr. ; 738 kb, THE JOURNAL OF FINANCE • VOL. LXXIV, NO. 5 • OCTOBER 2019
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/24768
ISSN: 1540-6261
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2237_Proxy Advisory Firms The Economics of Selling...Voters.pdf
  Giới hạn truy cập
"Proxy Advisory Firms: The Economics of Selling Information to Voters"737.4 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.