Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21551
Nhan đề: Guanxi influences on women intrapreneurship
Tác giả: Zhang, Carol X.
Kimbu, Albert N.
Lin, Pearl
Từ khoá: Women intrapreneurship
Gender
Confucianism
Guanxi
China
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Drawing on the literature examining women intrapreneurship, Chinese guanxi and tourism, this article critically explores a theoretical framework for understanding guanxi influences on women intrapreneurship in a nonwestern and highly patriarchal destination. Through a qualitative analysis of women managers from twentyfour medium and large tourism firms in China, the study provides evidence of Guanxi as socially embedded personal relationships for the exchange of favors, enabling women managers to initiate specific types of women intrapreneurship initiatives in their organizations. The findings reveal how the women managers draw on three forms of guanxi (external, within and back-stage) to display intrapreneurial actions as well as the firm-specific factors that constitute important determinants of women intrapreneurship. The managerial implications for encouraging and supporting women intrapreneurs are critically examined.
Mô tả: Tourism Management 81 (2020) 104137
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21551
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2117_Guanxi influences on women intrapreneurship.pdf
  Giới hạn truy cập
Guanxi influences on women intrapreneurship862.59 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.