Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21548
Nhan đề: The tourism effect of President Trump’s participation on Twitter
Tác giả: Nicolau, Juan Luis
Sharma, Abhinav
Shin, Seunghun
Từ khoá: Brand knowledge
Destination image
Market value
Social media
Twitter
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: This research analyzes the effect of President Donald J. Trump’s participation on Twitter on the performance of the United States as a tourism destination as reflected in the market value of tourism the country’s tourism industry. Based on the effects that brand associations have on brand image and brand knowledge, this research proposes a conceptual model whereby a destination’s association with a public figure might lead this personality’s participation in social media to have an effect—derived from the resulting social media sentiment—on consumers’ destination’s brand knowledge and, consequently, on the incoming flow of travelers to the destination and on the tourism market value. The empirical application carried out on the tweets that the President of the United States posted over more than 150,000 trading minutes shows that the participation of public personalities in social media can have repercussions on the market value of their country’s tourism industry.
Mô tả: Tourism Management 81 (2020) 104133
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21548
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2114_The tourism effect of President Trump’s participation on Twitter.pdf
  Giới hạn truy cập
The tourism effect of President Trump’s participation on Twitter711.11 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.