Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21547
Nhan đề: Persistent homology in tourism: Unlocking the possibilities
Tác giả: Chong, Woon Kian
Rudkin, Simon
Từ khoá: Tourism
Persistent homology
Expenditure
Clustering
Marketing
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Marketing a destination is costly so efficiency of promotion expenditure is critical; identifying improved techniques to achieve this will be of great value. Clustering techniques have sought to identify target markets but are widely criticised for the biases they induce. Persistent Homology identifies key tourist groupings with similar behaviours without the prejudice of the functional forms inherent in most regression models. It further produces more focused, and therefore easily promoted to, markets. Consequently Persistent Homology can highlight obtainable promotion opportunities that otherwise would be missed. This paper provides an example of its application to identify the highest, and lowest, spenders amongst tourists visiting the United Kingdom. We further provide an intuitive theoretical background highlighting the inherent value of the methodology for tourism research. Potential for impact in applications to other aspects of tourism practice is also great as we signpost therein.
Mô tả: Tourism Management 81 (2020) 104132
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21547
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2113_Persistent homology in tourism Unlocking the possibilities.pdf
  Giới hạn truy cập
Persistent homology in tourism: Unlocking the possibilities2.32 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.