Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21538
Nhan đề: Control, use and ownership of big data: A reciprocal view of customer big data value in the hospitality and tourism industry
Tác giả: Line, Nathaniel D.
Dogru, Tarik
El-Manstrly, Dahlia
Từ khoá: Reciprocal value
Big data
Value creation
Blockchain
Data control
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: While the large-scale harvesting of consumer data is a common practice in the hospitality and tourism industries, the seemingly unassailable right of companies to collect and share consumer data is not without critics. The purpose of this paper is to explore the nature of data-based value co-creation under varying conditions of consumer control and benefits. Academic and press articles were used to explore the nature of big data value cocreation in a wide range of hospitality, tourism, and other industries. A forward-looking approach was adopted by considering the implications of policy and technology as key mechanisms for sharing the power dynamic regarding the ownership, control and use of personal data. The results suggest that reciprocal big data value creation can be seen as a function of the level of benefit and control afforded to consumers regarding the use of their data. Four types of reciprocal big data value creation are proposed."
Mô tả: Tourism Management 80 (2020) 104106
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21538
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2104_Control, use and ownership of big data A reciprocal view of customer big.pdf
  Giới hạn truy cập
Control, use and ownership of big data: A reciprocal view of customer big data value in the hospitality and tourism industry898.87 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.