Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21536
Nhan đề: Using deep learning and visual analytics to explore hotel reviews and responses
Tác giả: Chang, Yung-Chun
Ku, Chih-Hao
Chen, Chien-Hung
Từ khoá: Deep learning
Convolutional neural network
Natural language processing
Visual analytics
Hospitality
Tourism
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: This study aims to use computational linguistics, visual analytics, and deep learning techniques to analyze hotel reviews and responses collected on TripAdvisor and to identify response strategies. To this end, we collected and analyzed 113,685 hotel reviews and responses and their semantic and syntactic relations. We are among the first to use visual analytics and deep learning-based natural language processing to empirically identify managerial responses. The empirical results indicate that our proposed multi-feature fusion, convolutional neural network model can make different types of data complement each other, thereby outperforming the comparisons. The visualization results can also be used to improve the performance of the proposed model and provide insights into response strategies, which further shows the theoretical and technical contributions of this study.
Mô tả: Tourism Management 80 (2020) 104129
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21536
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2102_Using deep learning and visual analytics to explore hotel reviews.pdf
  Giới hạn truy cập
Using deep learning and visual analytics to explore hotel reviews and responses5.62 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.