Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21530
Nhan đề: Tourism firm restructuring: Does the attention of individual investor matter?
Tác giả: Li, Hui
Liu, Ya-Fei
Liang, Sai
Zhou, Qing
Từ khoá: Tourism firms
Individual investor attention
Asset restructuring
Media coverage
Resampling robustness test
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: We examine the power of individual investor attention in increasing tourism firms’ restructured performance, the different effects caused by ‘attention heterogeneity’, the moderating effect of media coverage on the relationship between individual investor attention and tourism firms’ restructured performance, and the robustness of the effects. The results indicate that 1) individual investor attention has a significant positive effect on tourism firms’ restructured performance, 2) individual investor attention via mobile devices influences tourism firms’ restructured performance more than attention via computers, 3) the moderating effect of media coverage on this relationship varies with time and media heterogeneity, and 4) the effect of individual investor attention is immediate, while time is needed for the moderating effect of media coverage to appear. The main effect of individual investor attention and the moderating effect of media coverage on tourism firm performance do not depend on the firm size or the proportion of individual shareholders.
Mô tả: Tourism Management 80 (2020) 104126
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21530
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2096_Tourism firm restructuring Does the attention of individual.pdf
  Giới hạn truy cập
Tourism firm restructuring: Does the attention of individual investor matter?1.24 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.