Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21527
Nhan đề: Improving text summarization of online hotel reviews with review helpfulness and sentiment
Tác giả: Tsai, Chih-Fong
Chen, Kuanchin
Hu, Ya-Han
Từ khoá: Online hotel reviews
Text summarization
Helpful review selection
Sentiment analysis
Trip Advisor
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: The considerable volume of online reviews for today’s hotels are is difficult for review readers to manually process. Automatic review summarizations are a promising direction for improving information processing of travelers. Studies have focused on extracting relevant text features or performing sentiment analysis to compile review summaries. However, numerous reviews contain nonspecific or nonsentimental content, hindering the ability of sentiment-based techniques’ to accurately summarize useful information from hotel reviews. This paper proposes a systematic approach that first constructs classifiers to identify helpful reviews and then classifies the sentences in the helpful reviews into six hotel features. Finally, the sentiment polarities of sentences are analyzed to generate the review summaries. Experiment results indicated that the performance of the proposed approach was superior to other methods.
Mô tả: Tourism Management 80 (2020) 104122
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21527
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2093_Improving text summarization of online hotel reviews with review.pdf
  Giới hạn truy cập
Improving text summarization of online hotel reviews with review helpfulness and sentiment1.04 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.