Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21520
Nhan đề: Experiencing culture in attractions, events and tour settings
Tác giả: Richards, Greg
King, Brian
Yeung, Emmy
Từ khoá: Visitor experience
Attractions
Events
Tours
Cultural tourism
Hong Kong
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: This paper develops a measurement scale for cultural experiences across different contexts, including attractions, events and tours, in Hong Kong. Four dimensions of experience (cognitive, conative, affective and novelty) are identified through structural equation modelling. The scale is applied to compare visitor- and context-related influences on the experience and on subsequent behavioural intentions. We find that the conative dimension of experience elicits the highest experience scores from visitors, but affective experiences are more significant in distinguishing between different experience contexts and visitor groups. The strongest experiences were attributed to event contexts, followed by tours, and finally permanent attractions. The experience is also enhanced when various sites are combined by visitors to provide a ‘destination journey’.
Mô tả: Tourism Management 79 (2020) 104104
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21520
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2085_Experiencing culture in attractions, events and tour settings.pdf
  Giới hạn truy cập
Experiencing culture in attractions, events and tour settings1.25 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.