Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21513
Nhan đề: Management fees and hotel performance in the U.S.
Tác giả: Hua, Nan
DeFranco, Agnes
Abbott, JeAnna
Từ khoá: Management fee
Base fee
Incentive fee
Rooms revenue
Gross profit
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: A management company takes care of the day-to-day operations of a hotel and thus has a great amount of influence on the hotel’s financial performance. Adopting models from O’Neill, Hanson, and Matilla (2008) and Hua, Morosan, and DeFranco (2015), a set of empirical models, with same-store data from 1471 hotels from 2011 through 2017, was used to test the impact of the total management fee and its subset of the base management fee and the incentive management fee on the hotels’ rooms revenue and gross operating profit while controlling for potential confounding factors including chain scale and location. This is the first paper to empirically validate the value of a management contract for both the owners and the management company, including the positive and significant effects that base management and incentive management fees have on hotels’ room revenue and gross operating profit.
Mô tả: Tourism Management 79 (2020) 104093
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21513
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2078_Management fees and hotel performance in the U.S..pdf
  Giới hạn truy cập
Management fees and hotel performance in the U.S.584.86 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.