Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21502
Nhan đề: The non-inclusive nature of ‘all inclusive’ economics: Paradoxes and possibilities of the resort complex
Tác giả: Zopiatis, Anastasios
Savva, Christos S.
Lambertides, Neophytos
Từ khoá: All Inclusive (AI)
Tourist expenditure segmentation
Economic impact
Cyprus
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: The ‘All Inclusive’ (AI) concept has revolutionized package hospitality services and captured the attention of many industry stakeholders. Scholars have mostly investigated AI from the marketing perspective, whereas the economic ramifications of this type of product, for both hospitality operators and local communities, are still a barren landscape. Using a mixture of quantitative analysis techniques, including a two-step cluster analysis and econometric modeling, the study aims to enhance our conceptual capital pertaining to the economic impact of AI for local communities. The study focuses on overall tourists’ spending, both within and outside their accommodation, with expenditure segmented into seven study-specific categories that highlight the economic specificities of AI. Findings, of interest to industry stakeholders, revealed the problematic and ambiguous status of AI provision in Cyprus, whereas actions, espousing the principles of cluster theories, that could maximize the economic contribution of AI to local economies are suggested.
Mô tả: Tourism Management 78 (2020) 104054
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21502
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2067_The non-inclusive nature of ‘all inclusive’ economics Paradoxes.pdf
  Giới hạn truy cập
The non-inclusive nature of ‘all inclusive’ economics: Paradoxes and possibilities of the resort complex749.55 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.