Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21494
Nhan đề: | What motivates visitors to participate in a gamified trip? A player typology using Q methodology |
Tác giả: | Shen, Ye (Sandy) Choi, Hwansuk Chris Joppe, Marion |
Từ khoá: | Gamification Gamified trip Motivation Player typology Q methodology Generation X Millennials Generation Z |
Năm xuất bản: | 2019 |
Nhà xuất bản: | Elsevier Ltd. |
Tóm tắt: | Destinations have offered diverse gamified trips in the last 10 years. However, there is a lack of understanding on what motivates visitors to participate in such a trip. As one of the first attempts to examine visitors’ motivations for taking a gamified trip, this paper conceptualizes and categorizes gamified trips, explores reasons for liking or disliking them, proposes 34 travel motivations, and categorizes players of these trips into six types, including knowledge collectors, reward seekers, explorers, curiosity seekers, sensation seekers, and flow experiencers. The research sheds light upon this emerging phenomenon and provides implications on how to design appealing gamified trips for different market segments. Additionally, this paper expands the use of Q methodology to travel motivation research. The framework of conducting a Q methodology lays a foundation for future studies. |
Mô tả: | Tourism Management 78 (2020) 104074 |
Định danh: | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21494 |
ISSN: | 0261-5177 |
Bộ sưu tập: | Bài báo_lưu trữ |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
BBKH2059_What motivates visitors to participate in a gamified trip A.pdf Giới hạn truy cập | What motivates visitors to participate in a gamified trip? A player typology using Q methodology | 1.57 MB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.