Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21494
Nhan đề: What motivates visitors to participate in a gamified trip? A player typology using Q methodology
Tác giả: Shen, Ye (Sandy)
Choi, Hwansuk Chris
Joppe, Marion
Từ khoá: Gamification
Gamified trip
Motivation
Player typology
Q methodology
Generation X
Millennials
Generation Z
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Destinations have offered diverse gamified trips in the last 10 years. However, there is a lack of understanding on what motivates visitors to participate in such a trip. As one of the first attempts to examine visitors’ motivations for taking a gamified trip, this paper conceptualizes and categorizes gamified trips, explores reasons for liking or disliking them, proposes 34 travel motivations, and categorizes players of these trips into six types, including knowledge collectors, reward seekers, explorers, curiosity seekers, sensation seekers, and flow experiencers. The research sheds light upon this emerging phenomenon and provides implications on how to design appealing gamified trips for different market segments. Additionally, this paper expands the use of Q methodology to travel motivation research. The framework of conducting a Q methodology lays a foundation for future studies.
Mô tả: Tourism Management 78 (2020) 104074
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21494
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2059_What motivates visitors to participate in a gamified trip A.pdf
  Giới hạn truy cập
What motivates visitors to participate in a gamified trip? A player typology using Q methodology1.57 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.