Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21491
Nhan đề: Motivation and satisfaction of Chinese and U.S. tourists in restaurants: A cross-cultural text mining of online reviews
Tác giả: Jia, Susan (Sixue)
Từ khoá: Tourist
Restaurant
Cross-culture
Online review
Text mining
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Tourists with dissimilar cultural backgrounds think and behave differently. Precisely capturing and correctly understanding the cultural difference will help tourism managers generate greater customer satisfaction and increased business revenue. To this end, this paper uncovers and compares the motivation and satisfaction of restaurant tourist customers coming from China and U.S. by investigating their online ratings and reviews. From two major online review communities, customer ratings and reviews have been retrieved, quantified, text-mined, compared, and interpreted using statistics, latent Dirichlet allocation, and frequency analysis. Results suggest that Chinese tourists are less inclined to assign lower ratings to restaurants, and are more strongly fascinated by the food offered, whereas U.S. tourists are more apt to be fun-seeking, and are less uncomfortable with crowdedness.
Mô tả: Tourism Management 78 (2020) 104071
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21491
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2056_Motivation and satisfaction of Chinese and U.S..pdf
  Giới hạn truy cập
Motivation and satisfaction of Chinese and U.S. tourists in restaurants: A cross-cultural text mining of online reviews1.43 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.