Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21444
Nhan đề: Can receiving managerial responses induce more user reviewing effort? A mixed method investigation in hotel industry
Tác giả: Xua, Yukuan
Li, Hengyun
Law, Rob
Zhang, Ziqiong
Từ khoá: Managerial response number
High-quality user opinions
Reviewing effort
Sense of reciprocity
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: The purpose of this study is to explore factors contributing to users' reviewing effort in the online review platform and understand the mechanism behind the effect. Based on a mixed method including secondary data analysis and experimental data analysis, the results indicate the following. (1) A user receiving more managerial responses tends to exert more reviewing effort. (2) The number of high-quality user opinions (i.e., expert reviews) for a hotel negatively moderates the influence of the number of managerial responses on user reviewing effort. (3) The sense of reciprocity mediates the influence of the number of managerial responses on future reviewing effort. (4) The mediation process is attenuated amongst users facing numerous high-quality user opinions. This study contributes to the literature of managerial response and online user engagement in the context of travel websites.
Mô tả: Tourism Management 77 (2020) 103982
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21444
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2037_Can receiving managerial responses induce.pdf
  Giới hạn truy cập
Can receiving managerial responses induce more user reviewing effort? A mixed method investigation in hotel industry1.83 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.