Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21426
Nhan đề: Expanding theory of tourists’ destination loyalty: The role of sensory impressions
Tác giả: Lv, Xingyang
Li, Chunxiao (Spring)
McCabe, Scott
Từ khoá: Destination image
Sensory impressions
Sensory marketing
Destination loyalty
Tourist experience
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: What shapes tourist’s attitudes towards destinations most, abstract destination image or concrete sensory impressions? This exploratory research investigates the unique role played by sensory impressions in understanding destination loyalty through a multi-level validation process utilizing three progressive studies. Study 1, based on online reviews found that positive sensory impressions have a positive effect on loyalty while negative sensory impressions have a negative effect. A field study then revealed that sensory impressions can be distinguished from destination image and provides incremental explanatory power on loyalty. Through a survey of actual tourists, Study 3 verified the robustness of the conclusions of the first two studies and provides evidence that sensory impressions are related to other outcome concepts (perceived quality, value and satisfaction). This research illustrates the mechanisms behind the influence of this emerging construct on destination loyalty, and more importantly, verifies its importance and necessity through a more rigorous multi-level validation.
Mô tả: Tourism Management 77 (2020) 104026
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21426
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2019_Expanding theory of tourists.pdf
  Giới hạn truy cập
Expanding theory of tourists’ destination loyalty: The role of sensory impressions924.93 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.