Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21421
Nhan đề: Testing loss aversion and diminishing sensitivity in review sentiment
Tác giả: Sharma, Abhinav
Park, Sangwon
Nicolau, Juan L.
Từ khoá: Prospect theory
Loss aversion
Diminishing sensitivity
Review sentiment
Rating
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: This article analyzes the relationship between ratings and review sentiment by introducing, for the first time, the tenets of prospect theory. Specifically, we test loss aversion and diminishing sensitivity on a sample of 132,486 reviews and find that: first, negative deviations in ratings (receiving a service with worse performance thanexpected) bring about a higher impact on review sentiment than positive deviations of equal magnitude (receiving a service with better performance than expected), thus, confirming loss aversion; and second, regardless of whether the service received is better or worse than expected, variations in ratings closer to the reference point result in higher marginal impacts on sentiment than equivalent variations further away from the reference point, thus, proving diminishing sensitivity. These results have relevant theoretical implications related to the use of relative vs absolute measures and the cognitive bias involved, and managerial implications linked to meeting expectations and service recovery.
Mô tả: Tourism Management 77 (2020) 104020
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21421
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2014_Testing loss aversion and diminishing sensitivity in review sentiment.pdf
  Giới hạn truy cập
Testing loss aversion and diminishing sensitivity in review sentiment642.91 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.