Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21358
Nhan đề: The future of travel writing: Interactivity, personal branding and power
Tác giả: Blaer, Madelene
Frost, Warwick
Laing, Jennifer
Từ khoá: Travel writer
Phenomenology
Online
Blog
Social media
Interactivity
Personal brand
Power
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Changes in technology and media in the twenty-first-century have had significant implications for the travel writing profession. In the social media era, where information about travel is readily accessible for many audiences online, both travel writers and publishers are altering the way that they function to succeed in this new environment. This phenomenological qualitative study, based on interviews with 47 travel writers, explores their experiences in the digital age. Findings resulted in three new conceptual models illustrating the different experiences of contemporary travel writers: (1) The Interaction Model, (2) The Personal Branding Model, and (3) The Power Model. The models reflect the fact that the online environment has facilitated interactivity with readers and personal branding, created a change in power dynamics, and given some writers a sense of communitas with their peers. These experiences have implications for the profession and the depth of travel writing and writers’ travelling experiences.
Mô tả: Tourism Management 77 (2020) 104009
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21358
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2008_The future of travel writing.pdf
  Giới hạn truy cập
The future of travel writing: Interactivity, personal branding and power626.42 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.