Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21349
Nhan đề: Exploring the impact of personalized management responses on tourists’ satisfaction: A topic matching perspective
Tác giả: Zhang, Xiaowei
Qiao, Shuchen
Yang, Yang
Zhang, Ziqiong
Từ khoá: Management response
Topic matching
Hotel online review
Online rating
Supported vector machines classification
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: As an online reputation management tool, hotel managers increasingly rely on management responses to online reviews to improve the electronic word of mouth (eWOM). Due to the substantial heterogeneity of textual reviews with different topics, it is particularly challenging to personalize the response for customer relationship management. Based on a panel data of 500 hotels in the state of Texas collected from TripAdvisor, this study examines the influence of personalized management responses on rating increase from a topic matching perspective. The empirical results show that (1) a high level of topic matching of management response leads to an increase of hotel online rating; (2) a high valence and a large variation of existing rating weaken the positive influence of such personalized management response; (3) the influence is stronger for economy hotels compared to luxury ones. Lastly, practical implications are provided.
Mô tả: Tourism Management 76 (2020) 103953
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21349
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1999_Exploring the impact of personalized management.pdf
  Giới hạn truy cập
Exploring the impact of personalized management responses on tourists’ satisfaction: A topic matching perspective2.37 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.