Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21340
Nhan đề: Anime pilgrimage in Japan: Focusing Social Influences as determinants
Tác giả: Ono, Akinori
Kawamura, Sumiaki
Nishimori, Yasuto
Oguro, Yuki
Shimizu, Ryosuke
Yamamoto, Sari
Từ khoá: Anime pilgrimage
Social influences
Destination attributes
Anime involvement
Visit intention
Destination loyalty
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: Japanese animation, anime, has long been regarded as a niche culture reserved for anime otaku in Japan. The word anime otaku refers to individuals who spend most of their time alone at home, watching anime. However, in recent years, prototypical anime otaku have changed their behavioral patterns, resulting in a new movement called anime pilgrimage. Anime pilgrimage involves traveling to locations that resemble particular scenes in anime pieces, even though the locations themselves may be ordinary places. The authors constructed two models to describe the determinants of visit intention and destination loyalty based on research into ordinary and film tourism. The results suggested that, during the pre-tour period, otaku are motivated by the desire for interaction with other otaku and the wish to visit a new location. Moreover, they are also seeking to interact with the local people, and such experiences result in higher destination loyalty during the post-tour period.
Mô tả: Tourism Management 76 (2020) 103935
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21340
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1992_Anime pilgrimage in Japan.pdf
  Giới hạn truy cập
Anime pilgrimage in Japan: Focusing Social Influences as determinants539.5 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.