Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21323
Nhan đề: Will you miss me if I am leaving? Unexpected market withdrawal of Norwegian Joy and customer satisfaction
Tác giả: Chen, Yang
Wang, Tao
Zhu, Sihang
Lian, Peng
Từ khoá: Satisfaction
Norwegian joy
Cruise industry
Confirmation of expectation theory
Sentiment analysis
Difference in difference
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Elsevier Ltd.
Tóm tắt: The first “Made in Germany, Designed for Chinese” luxury cruise, Norwegian Joy, announced an unexpected Chinese-market-withdrawal decision on July 14th, 2018, less than a year after her maiden voyage from Shanghai. How does customer satisfaction change as a response to a cruise's market-withdrawal decision? By resorting to the confirmation of expectation theory, our paper highlights satisfaction as being a function of the baseline effect of expectations plus perceived disconfirmation of expectations. We propose that customer satisfaction will rise because the withdrawal decision implies strategic mistake of the cruise and therefore lowers customer expectation. Drawing on customers' comments on the largest travel agency website in China, we conducted sentiment analysis and used ‘difference in difference’ statistical approach to test our hypothesis. Results show that customer satisfaction increased after Norwegian Joy's withdrawal announcement.
Mô tả: Tourism Management 76 (2020) 103951
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21323
ISSN: 0261-5177
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1981_Will you miss me if I am leaving.pdf
  Giới hạn truy cập
Will you miss me if I am leaving? Unexpected market withdrawal of Norwegian Joy and customer satisfaction1.42 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.