Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21279
Nhan đề: Negative News and Investor Trust: The Role of $Firm and #CEO Twitter Use
Tác giả: Elliott, W. Brooke
Grant, Stephanie M.
Từ khoá: Social Media
Twitter
Social Bond
Trust
Investment Decisions
Negative Earnings Surprise
Repeated Information
Năm xuất bản: 2018
Nhà xuất bản: University of Chicago
Tóm tắt: We examine how CEOs can facilitate the development of investor trust that helps mitigate the effects of negative information. Results from an experiment show that investors trust the CEO more and are more willing to invest in the firm when the CEO communicates firm news followed by a negative earnings surprise through a personal Twitter account than when the news and surprise comes from the CEO via a website or from the firm‟s Investor Relations Twitter account or website. A follow-up experiment shows that repeating the negative news does not incrementally affect investors who received the news from the CEO‟s Twitter account, but does further negatively impact investors who received the news via other disclosure mediums, especially those who received the news via the Investor Relations Twitter account. Our results have implications for firms and executives considering the costs and benefits of communicating with investors via Twitter
Mô tả: 65 tr. ; 1705 kb; Journal of Accounting Research 2018
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21279
ISSN: 1475-679X
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1913_Negative News and Investor Trust The Role of $Firm and.pdf
  Giới hạn truy cập
"Negative News and Investor Trust: The Role of $Firm and #CEO Twitter Use"1.7 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.