Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21205
Nhan đề: Is Investor Attention for Sale? The Role of Advertising in Financial Markets
Tác giả: Madsen, J.
Niessner, M.
Từ khoá: Advertising
Investor Attention
Spillover Effects
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: University of Chicago
Tóm tắt: "Prior research documents capital market benefits of increased investor attention to accounting disclosures and media coverage; however, little is known about how investors and markets respond to attention-grabbing events that reveal little nonpublic information. We use daily firm advertising data to test how advertisements, which are designed to attract consumers’ attention, influence investors’ attention and financial markets (i.e., spillover effects). Exploiting the fact that firms often advertise at weekly intervals, we use an instrumental variables approach to provide evidence that print ads, especially in business publications, trigger temporary spikes in investor attention. We further find that trading volume and quoted dollar depths increase on days with ads in a business publication. We contribute to research on how management choices influence firms’ information environments, determinants and consequences of investor attention, and consequences of advertising for financial markets."
Mô tả: 33 tr. ; 224 kb; Journal of Accounting Research Vol. 57 No. 3 June 2019
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21205
ISSN: 1475-679X
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1894_Is Investor Attention for Sale.pdf
  Giới hạn truy cập
"Is Investor Attention for Sale? The Role of Advertising in Financial Markets J"223.81 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.