Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/20504
Nhan đề: Design aesthetics: Principles of pleasure in design
Tác giả: Hekkert, Paul
Từ khoá: Aesthetic principles,
Pleasure
Product experience
Product design
Evolutionary aesthetics
Năm xuất bản: 2006
Nhà xuất bản: Pabst Science
Tóm tắt: In this paper I propose that only part of our experience of events, and products in particular, should be coined aesthetic. This part, the aesthetic experience, is restricted to the (dis)pleasure that results from sensory perception. The main part of the paper is devoted to explaining why we experience certain things as gratifying to our senses. Following thinking in evolutionary psychology, it is argued that we aesthetically prefer environmental patterns and features that are beneficial for the development of the senses’ functioning and our survival in general. Four general principles of aesthetic pleasure, operating across the senses, can be explained on the basis of such argumentation: (1) maximum effect for minimum means, (2) unity in variety, (3) most advanced, yet acceptable, and (4) optimal match.
Mô tả: Psychology Science, Volume 48, 2006 (2), p. 157 - 172
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/20504
ISSN: 1614-9947
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1685_TCCN_Design aesthetics principles of pleasure in design.pdf
  Giới hạn truy cập
Design aesthetics: Principles of pleasure in design992.84 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.