Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/20274
Nhan đề: Simulation Study on the Dynamic Ventilation Control of Single Head Roadway in High-Altitude Mine Based on Thermal Comfort
Tác giả: Nie, Xingxin
Feng, Shanshan
Shudu, Zhang
Quan, Gan
Từ khoá: Civil Engineering
Simulation Study
The Dynamic Ventilation Control
Single Head Roadway
Thermal Comfort
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Hindawi Limited
Tóm tắt: Dynamic ventilation control based on the concept of thermal comfort is proposed and applied to single head roadway in highaltitude gold mine in Qinghai. Hourly thermal comfort values are determined for typical working conditions, and a thermal comfort curve is generated. ,e values are adjusted based on the external environment and the changes in the miners’ thermal comfort. ,e Fluent software is used to simulate the temperature field and wind speed field of the tunnel roadway at three heights, and the results are used to fit the thermal comfort curve in the roadway. ,e results show that the thermal comfort is lowest at a roadway height of 1m and a longitudinal length of 16m because the wind speed is the highest and the temperature is lowest at these locations. When the dynamic ventilation control is used, the optimal thermal comfort levels can be determined for the locations in the single head roadway.
Mô tả: "Hindawi Advances in Civil Engineering Volume 2019, Article ID 2973504, 12 pages https://doi.org/10.1155/2019/2973504"
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/20274
ISSN: 1687-8086
1687-8094 (eISSN)
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1532_TCCN_Simulation Study.pdf
  Giới hạn truy cập
Simulation Study on the Dynamic Ventilation Control of Single Head Roadway in High-Altitude Mine Based on Thermal Comfort2.83 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.