Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/19042
Nhan đề: Study on the Dynamic Deformation of Road High Liquid Limit Subgrade Soil
Tác giả: Lu, Zheng
Fang, Ran
Zhan, Yongxiang,...
Từ khoá: Civil Engineering
Dynamic Deformation,
Road High Liquid
Subgrade Soil
Năm xuất bản: 2019
Nhà xuất bản: Hindawi Limited
Tóm tắt: "In order to evaluate the traffic-load-induced cumulative deformation of road high liquid limit subgrade soil, a series of laboratory tests are performed to determine the physical and mechanical properties of high liquid limit soil. A cumulative deformation model is then developed with consideration of the effects of dynamic deviator stress, the number of repeated loadings, and the material properties of subgrade soil. Based on Lu’s vehicle-road-ground coupling model, the traffic-load-induced stress, which is very important in predicting cumulative settlement of the subgrade, is calculated explicitly. .elayerwise summation method is used to evaluate the traffic-load-induced cumulative deformation. Moreover, a parametric study is conducted using numerical computation and the results show that the traffic-load-induced cumulative deformation is mainly generated from the shallow soil, and the additional dynamic load plays an important role in analyzing the traffic-load-induced settlement."
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/19042
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH1590_TCCN_Study on the Dynamic...Soil.pdf
  Giới hạn truy cập
Study on the Dynamic Deformation of Road High Liquid Limit Subgrade Soil1.19 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.