Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15163
Nhan đề: Morphological awareness and reading abilities in second- and third-grade Hebrew readers
Tác giả: Vaknin-Nusbaum, Vered
Từ khoá: Comprehension
Construct formation
Derivations
Hebrew
Inflections
Morphological awareness
Reading
Năm xuất bản: 2018
Nhà xuất bản: Cambridge University Press
Tóm tắt: The contribution of morphological awareness to reading comprehension in Hebrew was tested in 100 second- and third-grade students on three types of morphology: inflections, derivations, and construct formation, controlling for vocabulary knowledge. Third graders performed better than second graders on inflectional and construct formation awareness, but only derivations and construct formation predicted success in reading comprehension. Significant differences in reading comprehension but not in orthographic word recognition and phonological decoding were found between students with low and high morphological awareness. The results highlight the importance of examining the unique contribution of different components of morphological awareness to reading comprehension"
Mô tả: Applied Psycholinguistics 39 (2018), 989–1009
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15163
ISSN: 0142-7164
1469-1817 (e)
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH703_TCCN_Morphological awareness.pdf
  Giới hạn truy cập
Morphological awareness and reading abilities in second- and third-grade Hebrew readers205.91 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.