Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15163
Nhan đề: | Morphological awareness and reading abilities in second- and third-grade Hebrew readers |
Tác giả: | Vaknin-Nusbaum, Vered |
Từ khoá: | Comprehension Construct formation Derivations Hebrew Inflections Morphological awareness Reading |
Năm xuất bản: | 2018 |
Nhà xuất bản: | Cambridge University Press |
Tóm tắt: | The contribution of morphological awareness to reading comprehension in Hebrew was tested in 100 second- and third-grade students on three types of morphology: inflections, derivations, and construct formation, controlling for vocabulary knowledge. Third graders performed better than second graders on inflectional and construct formation awareness, but only derivations and construct formation predicted success in reading comprehension. Significant differences in reading comprehension but not in orthographic word recognition and phonological decoding were found between students with low and high morphological awareness. The results highlight the importance of examining the unique contribution of different components of morphological awareness to reading comprehension" |
Mô tả: | Applied Psycholinguistics 39 (2018), 989–1009 |
Định danh: | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15163 |
ISSN: | 0142-7164 1469-1817 (e) |
Bộ sưu tập: | Bài báo_lưu trữ |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
BBKH703_TCCN_Morphological awareness.pdf Giới hạn truy cập | Morphological awareness and reading abilities in second- and third-grade Hebrew readers | 205.91 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.