Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12442
Nhan đề: Muffler Optimization For Increased Fuel Efficiency Iterations Using Taguchi Orthogonal Array For Controlling CO2
Tác giả: Dr. S, Mylaudy
Rajadurai
Naveen. S
Từ khoá: Fuel efficient vehicle
Muffler optimization
Back pressure reduction
Design of experiments (DoE)
CO2 control
Năm xuất bản: 2015
Tóm tắt: In a pursuit towards improving the fuel efficiency and carbon di-oxide (CO2) control, the paper shall be confined to optimize exhaust systems to have a reduced back pressure (BP) output which has a direct influence on fuel efficiency. This objective is achieved by an experimental study and to reduce the huge number of iterations; Design of Experiments (DoE) technique is used which shall pave way for reduced number of experimental analysis on different setups of exhaust systems. Results are achieved using Flow Analysis-Flow Lab and Engine Lab with constant inlet mass flow rate and inlet temperature (engine conditions). This methodology shall give a direct behavior of different exhaust setups for the same engine conditions and the exhaust system setup that achieves the most reduced BP output shall be chosen as the optimized assembly.
Mô tả: IJISET - International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology Vol. 2 Issue 3, 7p.
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12442
ISSN: 2348 - 7968
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH422_TCCN_108.Muffler Optimization For Increased Fuel.pdf
  Giới hạn truy cập
Muffler Optimization For Increased Fuel Efficiency Iterations Using Taguchi Orthogonal Array For Controlling CO2489.66 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.