Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33288
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Paredes García, Florentino (Ed.) | - |
dc.contributor.author | Pascual, María Sancho (Ed.) | - |
dc.date.accessioned | 2021-08-03T08:08:46Z | - |
dc.date.available | 2021-08-03T08:08:46Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.isbn | 978-3-03936-193-9 | - |
dc.identifier.uri | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33288 | - |
dc.description | xi, 138 p. ; 5.953 Kb CC BY-NC-ND https://doi.org/10.3390/books978-3-03936-193-9 | vi |
dc.description.abstract | This Special Issue, entitled ”Theoretical and Methodological Approaches to the Sociolinguistic Integration of Migration”, provides a forum for debate and analysis in the study of the relations between language and society when linguistic contact takes place as a result of migratory movements; it focuses particularly on how migration develops orfavours the process of sociolinguistic integration. The volume contains a series of studies that contain theoretical approaches, models, and applications related to linguistic and sociolinguistic processes which place certain situations in contact as a consequence of migration. | vi |
dc.language.iso | en | vi |
dc.publisher | MDPI Books | vi |
dc.subject | Cognitive sociolinguistics | vi |
dc.subject | Migration | vi |
dc.subject | Sociolinguistic integration | vi |
dc.subject | Cultural contact | vi |
dc.subject | City of Madrid | vi |
dc.title | Theoretical and Methodological Approaches to the Sociolinguistic Integration of Migration | vi |
dc.type | Book | vi |
Bộ sưu tập: | Xã hội học_TLNM_SACH |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
SA11215_1.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Cover.pdf Giới hạn truy cập | Cover | 770.96 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_2.Theoretical_and_Methodological_Approaches.About, Preface.pdf Giới hạn truy cập | About the Special Issue Editors + Preface | 527.64 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_3.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Contents.pdf Giới hạn truy cập | Contents | 514.22 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_4.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 1.pdf Giới hạn truy cập | The Sociolinguistic Integration of Immigrant Populations: Reflections on Its Study | 3.2 MB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_5.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 2.pdf Giới hạn truy cập | An Approach to Studying the Sociolinguistic Integration of Romanian Immigrants Residing in the Community of Madrid | 956.01 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_6.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 3.pdf Giới hạn truy cập | “Esa no soy Yo”: Self-Image and Name Change from the Perspective of Female Immigrants | 930.82 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_7.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 4.pdf Giới hạn truy cập | Translingual Practices and Reconstruction of Identities in Maghrebi Students in Galicia | 1.06 MB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_8.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 5.pdf Giới hạn truy cập | The Identity Construction of Migrants on Facebook | 741.36 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_9.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 6.pdf Giới hạn truy cập | “My Child Is a Perfect Bilingual”: Cognition, Emotions, and Affectivity in Heritage Language Transmission | 758.42 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_10.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 7.pdf Giới hạn truy cập | The Use of the Present Perfect (pret´erito perfecto compuesto) with Aoristic Value in the Speech of Latin American Students | 696.73 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
SA11215_11.Theoretical_and_Methodological_Approaches.Chapter 8.pdf Giới hạn truy cập | Revisiting the Use of the Proximity Lexicon in the Classroom for Immigrant Populations at Risk of Social Exclusion: Does It Really Help? | 1 MB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.