Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/25580
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorHeinrich, Ari Larissa-
dc.date.accessioned2020-12-28T06:10:06Z-
dc.date.available2020-12-28T06:10:06Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn9780822370413 -
dc.identifier.otherSA8067-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/25580-
dc.descriptionxii, 252 p. : ill ; CC BY - NC - NDvi
dc.description.abstractIn CHINESE SURPLUS Ari Heinrich dissects the figure of the medically or artistically commodified body in Chinese culture and popular science. Providing a history of how bodies have been thought and seen to mirror the nation, Heinrich charts the trajectory from an imperial idea of the body as a machine with interchangeable parts to current representations in which the parts are worth more than the whole and may be harvested at will--what he calls a diasporic form of the body. In seeing the body this way Heinrich makes clear his case for a new method he calls biopolitical aesthetics, one that uses the tools of literary and visual culture analysis to restore agency to aesthetics in the production of meaning in life during contemporary biopolitical times.vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherDuke University Pressvi
dc.subjectIntellectualvi
dc.subjectProperty and Plastinatedvi
dc.subjectBiopolitical Aetheticsvi
dc.subjectThe Diasporic Bodyvi
dc.titleChinese surplus: Biopolitical Aesthetics and the Medically Commodified Bodyvi
dc.typeBookvi
Bộ sưu tập: Đông Phương học_TLNM_SACH

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA8067_Chinese Surplus.pdf
  Giới hạn truy cập
Chinese surplus: Biopolitical Aesthetics and the Medically Commodified Body25.34 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.