Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/24745
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorGlaser, Markus-
dc.contributor.authorIliewa, Zwetelina-
dc.contributor.authorWeber, Martin-
dc.date.accessioned2020-10-23T03:31:36Z-
dc.date.available2020-10-23T03:31:36Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1540-6261-
dc.identifier.otherBBKH2223-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/24745-
dc.description43 tr. ; 855 kb, THE JOURNAL OF FINANCE • VOL. , NO. 00 • AUGUST 2019vi
dc.description.abstract"Prices and returns are alternative ways to present information and to elicit expectations in financial markets. But do investors think of prices and returns in the same way? We present three studies in which subjects differ in the level of expertise, amount of information, and type of incentive scheme. The results are consistent across all studies: asking subjects to forecast returns as opposed to prices results in higher expectations, whereas showing them return charts rather than price charts results in lower expectations. Experience is not a useful remedy but cognitive reflection mitigates the impact of format changes."vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherAmerican Finance Associationvi
dc.subjectFinancial marketsvi
dc.subjectIncentive schemevi
dc.subjectReturnsvi
dc.titleThinking about Prices versus Thinking about Returns in Financial Marketsvi
dc.typeOthervi
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2223_Thinking about Prices versus Thinking ...Markets.pdf
  Giới hạn truy cập
"Thinking about Prices versus Thinking about Returns in Financial Markets"854.23 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.