Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21556
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorAfshardoost, Mona-
dc.contributor.authorEshaghi, Mohammad Sadegh-
dc.date.accessioned2020-08-27T06:22:24Z-
dc.date.available2020-08-27T06:22:24Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0261-5177-
dc.identifier.otherBBKH2122-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21556-
dc.descriptionTourism Management 81 (2020) 104154vi
dc.description.abstractThis article aims to understand the relationship between destination image and tourist’s behavioural intention. In this study, we used a meta-analysis to synthesize the effects of destination image from 87 studies. The results reveal that destination image plays significant role in predicting tourist’s intentional behaviour, in different magnitudes. To be more precise, overall and affective images have the greatest impact on behavioural intention, followed by cognitive image. Of the different dimensions of behavioural intentions, destination image has the greatest impact on intention to recommend. Implications are provided for destination management and tourism researchers based on meta-analysis.vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherElsevier Ltd.vi
dc.subjectDestination imagevi
dc.subjectBehavioural intentionvi
dc.subjectMeta-analysisvi
dc.titleDestination image and tourist behavioural intentions: A meta-analysisvi
dc.typeArticlevi
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2122_Destination image and tourist behavioural intentions A meta-analysis.pdf
  Giới hạn truy cập
Destination image and tourist behavioural intentions: A meta-analysis1.06 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.