Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21533
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorLiu, Tingting-
dc.contributor.authorLi, Mimi-
dc.contributor.authorMimi Wu, Mimi-
dc.date.accessioned2020-08-27T01:09:40Z-
dc.date.available2020-08-27T01:09:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0261-5177-
dc.identifier.otherBBKH2099-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21533-
dc.descriptionTourism Management 80 (2020) 104130vi
dc.description.abstractTourism research has primarily treated gender as a male-female dichotomy and has been constrained by a heterosexual matrix for empirical inquires. Such research, however, has failed to acknowledge the fluidity and multiplicity in theorizing gender. To redress this overlook, this study moves away from the conventional binary thinking and views gender as a performativity which is resulted from repetitive social performance. By conducting multiple field observations and interviews with 17 hotel female general managers working in Mainland China and Taiwan, this research presents the ways of doing and undoing gender by tourism female leaders and the extent to which the everlasting gender logic can be questioned.vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherElsevier Ltd.vi
dc.subjectGender performativityvi
dc.subjectTourism female leadersvi
dc.subjectDoing gendervi
dc.subjectUndoing gendervi
dc.titlePerforming femininity: Women at the top (doing and undoing gender)vi
dc.typeArticlevi
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2099_Performing femininity.pdf
  Giới hạn truy cập
Performing femininity: Women at the top (doing and undoing gender)730.99 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.