Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21528
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorMelian-Gonzalez, Santiago-
dc.contributor.authorBulchand-Gidumal, Jacques-
dc.date.accessioned2020-08-27T00:59:09Z-
dc.date.available2020-08-27T00:59:09Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0261-5177-
dc.identifier.otherBBKH2094-
dc.identifier.urihttp://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/21528-
dc.descriptionTourism Management 80 (2020) 104123vi
dc.description.abstractFor many years, the capacity of technologies to automate jobs was more visible in industrial settings. However, the latest advances have generated systems (through self-service technologies, online and mobile applications, and robots) that are capable of replacing human tasks in service environments. The question is whether these trends are already taking place in the tourism industry. Using data from hotels in Spain, France, Germany, and Europe as a whole, this research demonstrates that in the past 10 years, there has been a decrease in the intensity of the human labor required. This trend is occurring especially in high-end hotels, and it points to a reduction in human labor in the hotel industry.vi
dc.language.isoenvi
dc.publisherElsevier Ltd.vi
dc.subjectAutomationvi
dc.subjectEmploymentvi
dc.subjectHuman resourcesvi
dc.subjectInformation and communication technologiesvi
dc.titleEmployment in tourism: The jaws of the snake in the hotel industryvi
dc.typeArticlevi
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2094_Employment in tourism The jaws of the snake in the hotel industry.pdf
  Giới hạn truy cập
Employment in tourism: The jaws of the snake in the hotel industry624.48 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.