Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/9441
Nhan đề: Social Marketing Research for Global Public Health: Methods and Technologies
Tác giả: Evans, W. Douglas
Từ khoá: Public health
Social marketing
Marketing
Năm xuất bản: 2016
Nhà xuất bản: Oxford University Press
Tóm tắt: The doctor-patient relationship is besieged by several forces transforming the health care system at the present time, particularly the introduction of retail thinking that seeks to turn patients into consumers. This book examines how the relationship has changed and continues to evolve within a care delivery context that is more corporatized, value-driven, metric-oriented, and transactional than ever before. Through the voices of doctors and patients, combined with an in-depth analysis of bigger system trends, it finds that relational care characterized by proven interpersonal and humane features like trust, empathy, and mutual respect has withered over time, succumbing to a hostile delivery environment in which physicians are increasingly isolated from patients; the organization seeks to garner the allegiances of patients; and patients develop lowered expectations that leave them susceptible to cheapened forms of care delivery. Both doctors and patients still emphasize the importance of relational care for effective diagnosis and treatment, and for maintaining strong emotional bonds that enhance both parties’ experiences. However, the findings suggest that the rise of transactional care delivery in the health system must be offset by greater physician advocacy for relational medicine; a sharp focus on measuring relational care delivery in all its forms; and monetizing relational care so that it becomes something of value to the large organizations in which doctors and patients now find themselves interacting.
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/9441
ISBN: 9780190226022 (e)
9780199757398
Bộ sưu tập: TLCK_Ebook_Y học

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Cover.pdf
  Giới hạn truy cập
Title Pages132.37 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 1.pdf
  Giới hạn truy cập
Introduction to Social Marketing Research238.61 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 2.pdf
  Giới hạn truy cập
Research Methods and Evidence For Social Marketing1.05 MBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 3.pdf
  Giới hạn truy cập
Formative Research501.93 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 4.pdf
  Giới hạn truy cập
Brand Research729.93 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 5.pdf
  Giới hạn truy cập
Efficacy and Message Testing Methods for Social Marketing Research413.76 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 6.pdf
  Giới hạn truy cập
Monitoring and Evaluation Research704.78 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 7.pdf
  Giới hạn truy cập
Social Marketing Research in the Digital Media Age544.06 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 8.pdf
  Giới hạn truy cập
Quasi-experiments and Heavy-up Experiments in Social Marketing356.95 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 9.pdf
  Giới hạn truy cập
Case Studies346.98 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Chapter 10.pdf
  Giới hạn truy cập
Lessons Learned and Future Social Marketing Research682.92 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA3393_Social Marketing Research for Global Public Health_Index.pdf
  Giới hạn truy cập
Index183.62 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.