Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12007
Nhan đề: Creating and Capturing Value through Crowdsourcing
Tác giả: Tucci, Christopher L.
Afuah, Allan
Viscusi, Gianluigi
Từ khoá: Crowdsourcing
Crowd-Driven innovation
Internal Crowdsourcing
Năm xuất bản: 2018
Nhà xuất bản: Oxford University Press
Tóm tắt: Examples of the value that can be created and captured through crowdsourcing go back to at least 1714, when the UK used crowdsourcing to solve the Longitude Problem, obtaining a solution that would enable the UK to become the dominant maritime force of its time. Today, Wikipedia uses crowds to provide entries for the world’s largest and free encyclopedia. Partly fueled by the value that can be created and captured through crowdsourcing, interest in researching the phenomenon has been remarkable. For example, the Best Paper Awards in 2012 for a record-setting three journals—the Academy of Management Review, Journal of Product Innovation Management, and Academy of Management Perspectives—were about crowdsourcing. In spite of the interest in crowdsourcing—or perhaps because of it—research on the phenomenon has been conducted in different research silos within the fields of management (from strategy to finance to operations to information systems), biology, communications, computer science, economics, political science, among others. In these silos, crowdsourcing takes names such as broadcast search, innovation tournaments, crowdfunding, community innovation, distributed innovation, collective intelligence, open source, crowdpower, and even open innovation. The book aims to assemble papers from as many of these silos as possible since the ultimate potential of crowdsourcing research is likely to be attained only by bridging them. The papers provide a systematic overview of the research on crowdsourcing from different fields based on a more encompassing definition of the concept, its difference for innovation, and its value for both the private and public sectors.
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12007
ISBN: 9780198816225
Bộ sưu tập: TLCK_Ebook_Kinh tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Cover.pdf
  Giới hạn truy cập
Cover131.23 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 1.pdf
  Giới hạn truy cập
Introduction to Creating and Capturing Value Through Crowdsourcing186.45 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 2.pdf
  Giới hạn truy cập
Crowdsourcing: A Primer and Research Framework342.66 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 3.pdf
  Giới hạn truy cập
Three’s a Crowd?294.8 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 4.pdf
  Giới hạn truy cập
How Firms Leverage Crowds and Communities for Open Innovation403.03 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 5.pdf
  Giới hạn truy cập
The Road to Crowdfunding Success: A Review of the Extant Literature309.46 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 6.pdf
  Giới hạn truy cập
A Problem in the Making: How Firms Formulate Sharable Problems for Open Innovation Contests326.78 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 7.pdf
  Giới hạn truy cập
The Role of Information Patterns in Designing Crowdsourcing Contests625.21 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 8.pdf
  Giới hạn truy cập
Renegotiating Public Value with CoProduction261.01 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 9.pdf
  Giới hạn truy cập
Tapping into Diversity Through Open Innovation Platforms: The Emergence of Boundary-Spanning Practices345.85 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 10.pdf
  Giới hạn truy cập
Co-Creation from a Telecommunication Provider’s Perspective372.78 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 11.pdf
  Giới hạn truy cập
Co-opetition in Crowdsourcing: When Simultaneous Cooperation and Competition Deliver Superior Solutions304.06 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 12.pdf
  Giới hạn truy cập
Prediction Markets for Crowdsourcing269.3 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Chapter 13.pdf
  Giới hạn truy cập
Ethics in Crowdsourcing: Revisiting and Revising the Role of Stakeholder Theory280.65 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA4411_Creating... through Crowdsourcing_Index.pdf
  Giới hạn truy cập
Index304.99 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.