Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12003
Nhan đề: Big Business: The European Experience in the Twentieth Century
Tác giả: Cassis, Youssef
Từ khoá: Economics and Finance
Economic History
Big business
Năm xuất bản: 2003
Nhà xuất bản: Oxford University Press
Tóm tắt: This is a major comparative study of big business in Britain, France and Germany across the twentieth century. It provides an analysis, based on a wealth of empirical data, of the character and performance of the major companies in each country at five benchmark years: 1907, 1927, 1953, 1972 and 1989. Particular attention is given to size, sectoral distribution, profits and profitability, and survival and growth. It also focuses on business leadership, both at professional and social levels. It considers the competence of top businessmen and major aspects of the decision‐making process, and places business elites within the context of social and political developments. It challenges widely held assumptions about, in particular, entrepreneurial failure in Britain, the power of German big business, France's backwardness and modernity, and sociocultural determinants of business performance. It concludes to a clear British advance well into the 1950s and European convergence thereafter, despite the persistence of strong national characteristics of business organization. The latter, however, are unlikely to have had much impact on the performance of each country's leading business enterprises.
Mô tả: 3.21 Mb
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12003
ISBN: 9780191596056 (e)
9780198296065
Bộ sưu tập: Tài chính Ngân hàng_Oxford Scholarship_Sách

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
SA2273-9780198296065-miscMatter-1.pdf
  Giới hạn truy cập
Title Pages122.7 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-miscMatter-8.pdf
  Giới hạn truy cập
Conclusion179.39 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-1.pdf
  Giới hạn truy cập
The World of Big Business Before 1914276.96 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-2.pdf
  Giới hạn truy cập
From the 1920s to the 1950s321.06 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-3.pdf
  Giới hạn truy cập
Recent Developments195.92 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-4.pdf
  Giới hạn truy cập
Profits and Profitability307.92 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-5.pdf
  Giới hạn truy cập
Survival253.54 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-6.pdf
  Giới hạn truy cập
Competence312.55 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-7.pdf
  Giới hạn truy cập
Decision‐Making303.26 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-8.pdf
  Giới hạn truy cập
Wealth, Status, and Power Before 1914272.39 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-chapter-9.pdf
  Giới hạn truy cập
Business Élites in Contemporary Europe232.83 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu
SA2273-9780198296065-indexList-1.pdf
  Giới hạn truy cập
Index246.86 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.